Naujienos

LABORATORINIAI BANDYMAI MAŽIESIEMS STEBĖTOJAMS

Už lango įsisiautusi pūga neišgąsdino pačių mažiausių “Liepaitės” darželio vaikučių. Mums, “Pagrandukų” grupės vaikams, buvo labai smalsu kas vyksta už darželyje esančios laboratorijos durų ir pasiprašėm į svečius. Mus pasitiko veikli, pilna idėjų mokytoja Rosita Vaškienė.
Vaikai juokėsi ir krykštavo, pamatę ir išgirdę spalvotųjų papūgėlių čiulbėjimą, akvariumą pilną žuvyčių, du vėžliukus, kuriuos vėliau įsidrąsino paimti į rankas.

Mokytoja Rosita vaikus pavertė mažaisiais mokslininkais, įtraukdama juos į savo eksperimentus-tyrimus.  Vaikai atsargiai elgėsi su nepažįstamais daiktais ir medžiagomis, tačiau rodė susidomėjimą, bandė aiškintis, kas tai yra, kaip ir kodėl tai veikia, vyksta. Atlikome 3 bandymus:

  1. Bandymas mažiesiems mokslininkams: “Prisijaukink ugnikalnį”:

Žaidimai su spalvomis – tai puikus mokslas ir neatrastų pojūčių šaltinis. Soda ir actas (citrinų rūgštėlė) gali virsti labai juokingu žaidimu, kai spalvoti indeliai ims šnypšti ir burbuliuoti.  Atskirame indelyje lygiomis dalimis sumaišėme vandenį su actu. Į šį tirpalą įpylėme sodą. Soda imė burbuliuoti, šnypšti ir kilti į viršų. Įdėjome dažų. Vaikai susidomėję  stebėjo kas bus.

  1.        Bandymas mažiesiems mokslininkams:  “Ledo spalvoti raštai”:

Bandymas, kuris lavina vaiko sąvoką “skystas” (vanduo), “kietas” (ledas); lavina smulkiąją motoriką, spalvų pažinimą.  Su sušaldytais spalvotais ledo kubeliai vaikai tapė . Baltas popieriaus lapas virto spalvotu stebuklu.

  1.       Bandymas mažiesiems mokslininkams:  “Tirpsta saldainiukai”:

Spalvoti saldainiukai ištirpo ne vaikų burnytėse o lėkštutėje. Užpilti šiltu vandeniu jie pavirto tarsi varliukais- buožgalviukais  su mažomis spalvotomis uodegytėmis.
Įdomi, spalvinga aplinka kviečia vaikus žaisti ir tyrinėti, vaikai tokioje aplinkoje geriausiai kaupia patirtį.  Patirtos linksmos šiandieninės emocijos parodė, kad mokytojų indelis į vaikų kokybinį ugdymą labai svarbus.
Mokytojos skatina vaikų augimą bei vystymąsi atsižvelgdamos į vaikų pomėgius, gerai ir menkiau išsivysčiusius gebėjimus. Taip pat mokytojos stengiasi parūpinti priemonių, skatinančių kūrybingai ir nuolat eksperimentuoti, daryti atradimus, ieškoti sprendimų.
Mokytoja privalo taip sutvarkyti aplinką, kad ji būtų tarsi laboratorija, kur vaikai galėtų tapti tyrinėtojais, dailininkais, draugais ar mokslininkais. Ačiū, mokytojai Rositai Vaškienei, už gražias ir įsimintinas akimirkas!

Mokytoja (auklėtoja), dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą Loreta Jonutienė