„Aš – oro balionas“
Pagal prevencinę programą priešmokyklinio ir penkių metų amžiaus vaikams spalio mėnesį vedžiau užsiėmimą „Aš – oro balionas“.
Šio užsiėmimo tikslas buvo suvokti, kas yra pykčio emocija ir kaip ją kontroliuoti.
Užsiėmimas ugdo vaikų pykčio emocijos atpažinimą savyje, jos įvardijimą ir gebėjimą ją kontroliuoti. Užduotis skatina susitapatinti su oro balionu ir stebėti, kaip jis keičiasi įvairiose situacijose: jį pripučiant, sprogstant ar saugiai išleidžiant orą iš jo.
Vaikų prašoma prisiminti, kada jie jaučiasi tarsi balionai, kaip jie elgiasi supykę, ką daro. Vaiko pykčio proveržis parodomas susprogdinant balioną. Aptariame, kas įvyko, ar saugiai sprogo balionas. Ką galėtume pakeisti? Mokomės saugių pykčio paleidimo būdų.
Antroje užsiėmimo dalyje vaikai išpiešia savo pyktį (tiesiog piešia „makaliūzę“). Taip jie įveikia savo pyktį. Išpiešus „makaliūzę“, klausiama, kaip jie jaučiasi. O jaučiasi jie „gerai“, „linksmai“, „ramiai“, „smagiai“ ir yra patenkinti savo piešiniais.
Vaikai noriai stebi, kas vyksta, aktyviai dalyvauja atsakinėdami į užduotus klausimus. Pastebėta, kad jiems ypač patinka piešti.
Laukiamas rezultatas: vaikai mokės atpažinti ir įvardyti pykčio emociją, žinos, kaip šią emociją kontroliuoti.
Psichologo asistentė Sigita Galinskienė