Skuodo vaikų lopšelyje-darželyje teikiamos šios paslaugos:
- ikimokyklinis ugdymas;
- priešmokyklinis ugdymas;
- ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
- specialioji pagalba;
- socialinė pagalba;
- psichologinė pagalba.
Pagalbą teikia:
- 3 logopedai;
- 2 specialieji pedagogai;
- 1 sveikatos organizavimo specialistas;
- 1 maitinimo organizavimo specialistas;
- 3 meninio ugdymo pedagogai;
- 1 socialinis pedagogas;
- 1 judesio korekcijos specialistas;
- 1 psichologo asistentas.
Individualiam darbui įkurti kabinetai:
- 3 logopedo kabinetai;
- 2 salės;
- 2 meninio ugdymo kabinetai.
Teikiamų paslaugų aprašymas:
Logopedo teikiama pagalba ir funkcijos:
- tiria vaikų kalbos ir komunikacijos sutrikimus;
- teikia pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir komunikacijos sutrikimų;
- veda individualius, pogrupinius ir grupinius užsiėmimus;
- konsultuoja pedagogus, dirbančius su ugdytiniais, kurie turi kalbos ir komunikacijos sutrikimų, padeda sudaryti programas;
- konsultuoja ir informuoja tėvus apie sutrikimo pobūdį, korekciją ir bendradarbiauja šalinant sutrikimus.
Specialiojo pedagogo teikiama pagalba ir funkcijos:
- atlieka pedagoginį vaikų vertinimą, nustato jų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį;
- bendradarbiauja su auklėtojais, specialiųjų poreikių vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese;
- numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų poreikių ugdytinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko ugdyme;
- padeda specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, ypatumus;
- taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves.
Socialinio pedagogo teikiama pagalba ir funkcijos:
- įvertina vaiko socialines problemas ir poreikius;
- pasirenka efektyvius darbo metodus;
- planuoja ir dalyvauja socialinės pagalbos teikimo vaikui procese;
- informuoja švietimo įstaigos administraciją, pedagogus, kitus specialistus apie probleminę situaciją, nepažeidžiant konfidencialumo;
- atsako už darbe naudojamų metodų pasirinkimą ir korektišką jų panaudojimą;
- konsultuojasi su kolegomis ir prireikus siunčia vaiką pas kitus specialistus.
Judesio korekcijos specialisto teikiama pagalba ir funkcijos:
- Įvertina specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų judesio kokybę;
- Pritaiko kiekvienam vaikui individualią programą pagal judesio kokybės sutrikimo laipsnį;
- Bendradarbiauja su auklėtojais, kaip teisingai ugdyti ir kokias priemones taikyti, lavinant specialiųjų poreikių turinčius vaikus;
- Konsultuoja tėvus, kaip teisingai namuose lavinti vaikus turinčius judesio kokybės sutrikimus.
Sveikatos ir maitinimo organizavimo specialistų teikiama pagalba ir funkcijos:
- Organizuoja vaikų maitinimą lopšelyje-darželyje: sudaro kasdienius valgiaraščius, atsižvelgiant į perspektyvinio meniu planą, tikrina patiekalų, ruošiamų pagal valgiaraštį, kokybę juos degustuojant, analizuoja vaikų maitinimąsi;
- Analizuoja vaikų sergamumą, pildo ir tvarko medicininę dokumentaciją, surenka ir pateikia reikiamas statistines žinias;
- Organizuoja metodinę šviečiamąją pagalbą sveikatos stiprinimo klausimais: sveikatos klausimais rengia, kaupia informacinę medžiagą stendams, konsultuoja tėvus, pedagogus, dalyvauja rengiant su vaikų sveikatos stiprinimu susijusias ugdymo programas;
- Kontroliuoja užkrečiamų, lėtinių infekcinių ligų ir jų rizikos veiksnių profilaktinių priemonių darželyje organizavimą, organizuoja vaikų grūdinimo priežiūrą;
- Užtikrina sanitarinius-higieninius reikalavimus: kontroliuoja darželio patalpų ir kt. aplinkos sanitarinę-higieninę būklę, darbuotojų sveikatos pasitikrinimo datas.
Psichologo asistento teikiama pagalba ir funkcijos:
- inicijuoja, rengia ir įgyvendina psichologinių problemų prevencijos programas, padedančias išvengti psichologinių ir ugdymo problemų bei veiksmingiau ugdyti psichologinių ir ugdymo problemų turinčius vaikus;
- dalyvauja formuojant teigiamą lopšelio-darželio bendruomenės požiūrį į psichologinių asmenybės ir ugdymo problemų turinčius vaikus bei jų ugdymą kartu su bendraamžiais;
- šviečia lopšelio-darželio bendruomenę mokinių bendravimo, mokymosi motyvacijos, adaptacijos lopšelio-darželio problemų sprendimo, psichologinių krizių įveikimo ir pan. klausimais;
- veda psichologijos pamokas, valandėles, užsiėmimus;
- veda vaikų socialinių įgūdžių ugdymo grupes;
- atlieka aktualius lopšelyje-darželyje grupinius tyrimus, atsižvelgdamas į lopšelio-darželio bendruomenės poreikius.